sâmbătă, mai 1

GESTIONAREA CORECTA A DEPOZITELOR DE GRASIME

Asociatia lipide – glucide, in cadrul unei functionari pancreatice defectuoase, poate determina kilogramele excedentare si starea sanatatii.

· Principiul de baza al noului mod de alimentatie se bazeaza, in parte, pe faptul ca, in majoritatea cazurilor, se evita amestecarea lipidelor cu glucidele “malefice”, avand grija sa preferam lipidele “benefice”, in scopul prevenirii bolilor cardiovasculare.

· Lipidele vor fi insotite de diferite legume, in special de fibre alimentare.

Exemple de meniuri in care glucidele “malefice” nu figureaza :

1. Sardelele (lipide “benefice” + proteine)

Omleta cu ciuperci (lipide + fibre)

Salata verde (fibre)

Branza (lipide + proteine)

2. Cruditati (fibre)

Pulpa de vitel cu fasole verde (lipide + proteine)

Salata verde (fibre)

Zmeura (glucide “benefice” + fibre)

3. Salata de rosii (fibre)

Cod cu vinete (lipide “benefice” + proteine + fibre)

Salata verde (fibre)

Branza (lipide + proteine)

La cele trei meniuri enuntate cel mai important lucru este acela ca toate se vor consuma FARA PAINE.

· Branzeturile de vaca contin 5 g de glucide la 100 g.

ATENTIE ! Branzeturile nu trebuie mancate la sfarsitul unei mese care contine lipide.

· Daca alimentatia ar fi lipsita de glucide, pancreasul nu ar secreta insulina si deci nu s-ar constitui grasimi de rezerva.

· Organismul are nevoie de energie pentru mentinerea echilibrului vital, astfel incat el va recurge la grasimile de rezerva pentru a obtine energia care ii este necesara.

· Alimentandu-se normal (vitamine, saruri minerale etc.), organismul isi va reduce de la sine grasimile de rezerva, care constituie excesul de greutate, va arde cu prioritate stocurile de grasime acumulate in prealabil.

· Totusi, glucidele “malefice” (cartofi prajiti, dulciuri, prajituri) vor putea face parte din alimentatie, cu conditia de a nu le ingera decat in mod exceptional si intotdeauna separat de lipide.

· Suntem victimele deplorabilelor obisnuinte alimentare proprii civilizatiei noastre :

· In copilarie, piureuri, prajituri, bomboane, acadele – apoi paste fainoase si orez, felii groase de paine cu unt, cornuri, dulceata si turta dulce.

· Mai tarziu, cartofi, macaroane, multa paine, orez si zahar.

· In studentie “glojdeala” de la cantine sau gustarile rapide si sandviciurile uriase.

· Fiind matur deja, obisnuintele capatate pana in acest moment sunt greu de inlaturat si, binenteles, adaosurile cu care mai vine si partenerul de viata (eventual un sos alb cu faina).

· Aceste faimoase obisnuinte alimentare daunatoare, care vi s-au imprimat sau pe care le-ati adoptat din comoditate, au drept consecinta : cresterea greutatii peste cea normala si, chiar daca aceasta nu se instaleaza, in mod sigur va avea ca efect dezechilibrarea metabolismului si un mare numar de afectiuni.

REGULI DE AUR

PENTRU A REDUCE STRESUL !

· Nu faceti nimic din ceea ce mai tarziu v-ar putea determina sa spuneti o minciuna!

· Evitati amanarile. Nu lasati pe maine ce puteti face astazi. Ce puteti face astazi, faceti acum !

· Nu fiti extrem de exigent cu dumneavoastra !

· Refuzati orice proiect, orice activitate sau chiar o simpla invitatie la film daca nu aveti energia si dispozitia pentru aceasta, spunand intotdeauna NU !

· Descarcati-va sufletul ! Discutati problemele dumneavoastra cu un prieten de incredere; va poate ajuta sa iesiti din confuzie si sa va rezolvati mai usor problemele.

· Rezervati-va timp in fiecare zi pentru propria dumneavoastra intimitate, liniste si meditatie !

· Uitati si iertati evenimentele neplacute sau oamenii care v-au facut rau. Acceptati faptul ca lumea in care traim este o lume imperfecta !

· Puneti mai multa dragoste in tot ceea ce faceti !

· Nu neglijati masa de “pranz”. Indepartati-va cu mintea si cu trupul de biroul dumneavoastra sau de locul de munca, chiar daca o faceti doar pentru 15 minute.

Niciun comentariu:

Persoane interesate

A apărut o eroare în acest obiect gadget

Curs Valutar BNR

Lista mea de bloguri