sâmbătă, octombrie 17

DE LA SEX LA SUPRACONSTIINTA

Am vorbit pana acum de doua secrete. Un al treilea se refera la starea de spirit in care abordati actul amoros. Acesta trebuie abordat ca si cum v-ati apropia de un altar, caci nici un alt moment existential nu va apropie la fel de mult de esenta. Existenta nu poate creea si nu poate da nastere unei noi vieti decat printr-un act sexual. De aceea sexul ne permite cea mai mare apropiere de creatorul nostru, in asemenea momente, noi devenim un canal prin care pe pamant se poate naste o fiinta noua, altfel spus, devenim nascatori de viata. Cum este posibil acest lucru? simplu: pentru ca aceasta stare, de extaz amoros, este cea mai apropiata intre toate de esenta actului de creatie. Daca abordam sexul cu o atitudine de sacralitate, intr-o stare de rugaciune, putem trai cu usurinta un crampei de divinitate. Din pacate, voi abordati sexul cu o stare de ura, de ostilitate, cu o atitudine de condamnare, care creeaza un zid intre voi si divinitate. Abordati sexul ca si cum v-ati apropia de un templu, de un altar sacru, ganditi-va la sotia dumneavoastra ca la o zeita, ganditi-va la sotul dumneavoastra ca la un zeu, nu faceti niciodata sex atunci cand sunteti maniosi, gelosi, iritati, speriati sau ingrijorati. Din pacate, lucrurile se petrec exact invers,oamenii fac dragoste chiar atunci cand traiesc asemenea stari negative de constiinta,ceea ce explica de ce simt nevoia de a le repeta mereu si mereu. Un om fericit nu alearga dupa sex, doar un om disperat face acest lucru, vazand in actul amoros o sansa de a scapa de durerea sa. Retineti insa: daca abordati actul sexual intr-o stare de tristete, de disperare, de amaraciune, de iritate si de conflict, nu veti putea trai niciodata experienta beatifica dupa care tanjeste sufletul dumneavoastra, nu veti cunoaste starea de supraconstiinta. Invitatia mea este sa nu faceti dragoste decat atunci cand sunteti deja intr-o stare de fericire, de iubire, de veselie, chiar de rugaciune; atunci cand inima dumneavoastra este plina de pace si recunostinta. Numai cel care abordeaza sexul in acest fel poate experimenta supraconstiinta, samadhi. Daca veti trai aceasta stare macar o singura data in timpul unui act amoros, veti fi eliberat pentru totdeauna de sex si veti incepe sa evoluati spre supraconstiinta. Fuziunea dintre barbat si femeie are o semnificatie deosebit de profunda. Ea reprezinta primul moment in care suprematia egoului personal este pusa la indoiala si in care va puteti intalni pentru prima data cu adevaratul dumneavoastra eu. Atunci cand paraseste pantecul matern, copilul se afla intr-o stare de profunda suferinta; se simte ca un copac dezradacinat din sol intreaga sa fiinta tanjeste dupa fuziunea cu solul din care a provenit, care a insemnat pana atunci viata sa, sursa sa de hrana, de vitalitate. A fost dezradacinat si tanjeste sa se intoarca inapoi, pentru a-si redobandi viata. Intr-un fel, se poate spune ca el este separat de viata, de existenta. De aceea dorinta sa cea mai puternica ramane aceea de a se reuni cu viata, cu aceasta existenta, aceasta este explicatia setei de iubire. Ce altceva am putea intelege prin iubire? Orice om doreste sa iubeasca si sa fie iubit. Care este semnificatia acestei dorinte? Ea nu poate fi decat una singura: "am devenit izolat, deconectat; doresc sa ma unesc din nou cu viata." Una dintre cele mai profunde experiente care permite aceasta reunificare este fuziunea dintre un barbat si o femeie prin sex. Sexul este prima experienta a acestei reuniuni. Cel care intelege in ce consta aceasta experienta, aceasta dorinta de a iubi si de a se reuni astfel cu viata, capata astfel acces catre o alta experienta. Cei care mediteaza, cautatorii spirituali, misticii, iluminatii--cu totii traiesc o stare de fuziune. La fel se intampla si in cazul barbatului care se uneste cu o femeie. Prin actul amoros, doi indivizi se unesc si devin una, prin starea de samadhi sau de iluminare, individual se uneste cu totalitatea devenind una cu ea. Actul amoros este o intalnire intre doi indivizi. Iluminarea este o intalnire a individualitatii cu totalitatea infinita. In mod firesc, o intalnire intre doi indivizi nu poate dura decat cateva momente,dar intalnirea dintre un individ si totalitate dureaza vesnic.

Niciun comentariu:

Persoane interesate

Lista mea de bloguri